We hebben een huis!

WP Google Maps Error

In order for your map to display, please make sure you insert your Google Maps JavaScript API key in the Maps->Settings->Advanced tab.

Na het vinden van een goede auto hebben we best veel kilometers gemaakt. We hebben de auto nu 2 weken en zijn ruim 1000 km verder.

Op dinsdag 19 januari hadden we drie bezichtigingen van huizen. 2 huizen in Titirangi en 1 in Birkdale. Dit laatste huis is eigenlijk niet geschikt want die staat net over de brug in de North Shore. Maar dit huis heeft als 1 van de weinige huizen een nieuwe keuken en badkamer en geïsoleerde beglazing. Uiteindelijk was dit huis toch te klein, geen garage, en tja, we hebben nu toch een witte auto.

Bij elke bezichtiging krijg je een inschrijfformulier mee. Deze moet je invullen en over de e-mail terug sturen. Samen met dit formulier moet je scans van je paspoort meesturen met een afschrift van je banksaldo. En dan is het afwachten of je wordt uitgekozen door de eigenaar van het huis. Als je een huisdier hebt is dat sowieso al een flink nadeel, hoorden we, dus bij ons zit dat wel goed.

Na lang wikken en wegen hebben we een besluit genomen. Het ging uiteindelijk tussen het witte huis met erg mooi uitzicht over zee en een huis met 5 slaapkamers en dicht bij school. We hebben gekozen voor het huis met 5 slaapkamers. Het heeft iets minder mooi uitzicht maar het is wel praktisch ten opzichte van het treinstation en de afstand tot de school. Hier in Nieuw Zeeland zijn 5 slaapkamers niet makkelijk te krijgen binnen de huursector. Dus het formulier op woensdag (20 januari) ingevuld en terug gestuurd via de e-mail… en nu maar afwachten…

Op donderdagochtend worden op ons NZ-mobielnummer gebeld door de propertymanager met het nieuws dat wij het huis hebben gekregen! Het huurhuis is van mensen die in Engeland wonen.

YES!!! De twee belangrijkste dingen zijn nu geregeld! Een auto en een huis :)

Ons nieuwe adres wordt 42 Highland Avenue, Titirangi. Op Google streetview kun je het huis een beetje bekijken.

Nieuw Zeelanders

Voordat we naar Nieuw Zeeland kwamen lazen we al veel over de vriendelijkheid van de mensen. Maar het is ook echt zo! Iedereen vraagt waar je vandaan komt, heet je welkom en vertelt zijn eigen verhaal. Bij een tweede ontmoeting, soms de eerste al, wordt je uitgenodigd langs te komen zodat ze alles over het land, de buurt of het systeem kunnen vertellen. Zo ook Utah, een vrouw uit Duitsland. Die kwam samen met haar 2 jongens van 16 jaar oud het ‘witte huis’ bezichtigen, enkele dagen terug. We hoorden haar tegen de huisbaas zeggen dat haar man nog in Duitsland was. Wij nieuwsgierig natuurlijk en vroegen of zij ook net in NZ waren aangekomen. Ze bleek hier al twee jaar te wonen, maar goed, vijf minuten later werden we uitgenodigd om even bij haar thuis langs te komen, voordat we de volgende woning zouden bekijken. Het werd en wat kort maar erg gezellig bezoek; haar twee boys wisten alles van ‘Minecraft’ en hadden kasten vol Donald Ducks, dus onze jongens vermaakten zich ook prima. Twee dagen laten belde ze op dat ze ons wilden uitnodigen om op zaterdag langs te komen om te eten. Het werd een gezellige middag met zelfgebakken pizza, en een lego-kado voor de jongens, want die had ze toch dubbel. Echt bijzonder gastvrij, niet ?! Utah vertelde dat toen zij en haar gezin zelf aankwamen in NZ, ze heel veel hulp hadden gekregen, en ze was zo blij dat zij dat nu ook voor een ander kon doen. Ze is super behulpzaam voor van alles en nog wat.

Wachten op de sleutel

We krijgen op maandag 1 februari de sleutel van ons huis. Wouter is vrijdag (22 januari) naar het kantoor gereden van de Property manager om daar het huurcontract te tekenen. We moeten nu 10 dagen wachten op de sleutel en hebben besloten de huur van het appartement waar we verblijven per maandag (25 januari) op te zeggen om een vakantiehuis elders te huren. Het appartement tegen het centrum van Auckland aan was perfect om in te verblijven omdat we van alles moesten regelen. En we zaten lekker centraal. Maar nu de belangrijkste dingen geregeld zijn willen we weg uit de stad. Ik merk zelf dat de stad mij ook wel moe maakt. Dan denk ik Wolvega is echt zo gek nog niet.

Nu kunnen we van maandag tot maandag een lekkere vakantieweek hebben. Utah had ons verteld dat het Corromandel gebied een zeer mooie omgeving is voor een vakantieverblijf. Het is ongeveer 2 uren rijden van Auckland.  Via de site Book A bach hebben we een mooie villa gevonden op een vakantiepark gecombineerd met een golfbaan. In heel Nieuw Zeeland zien we overal golfbanen. Sommige midden in woonwijken waar gewone huizen (villa’s) omheen gebouwd zijn. Het vakantiepark heeft ook een gedeeld zwembad.

Koffers inpakken

Nu ons verblijf in het appartement erop zat moesten we al onze koffers weer inpakken. Dat viel dus niet mee. De eerste keer heb ik de koffers zo ingepakt dat er een duidelijke verdeling is voor koffers die moeten worden ingecheckt en handbagage koffers die mee gaan met ons in het vliegtuig. In sommige koffers zitten vacuüm zakken om de inhoud te comprimeren. Ik moest nu dus alleen vakantie spullen bij elkaar inpakken, zoals kleding, zwemspullen en wat speelgoed e.d. Want de rest van de bagage hebben we niet direct nodig. Het Duitse gezin heeft aangeboden om een deel van onze hoeveelheid bagage bij hen te stallen zodat wij niet alles in de auto hoeven mee te slepen. Onze auto is echt ruim, maar ons gezin van 5 plus 9 koffers, 3 rugzakken, 1 gitaar en nog de extra boodschappen passen er nog maar net in!

Dus maandag ochtend zijn we eerst naar Titirangi gereden om 6 van onze koffers bij Utah, Lauren en Till te brengen, want die wilden ze wel even bewaren voor ons. Lekker op hun veranda wat gedronken en gepraat. En rond 13.00 uur richting Whangamata gereden.

We hadden de kinderen niet verteld van het zwembad. Bij aankomt lopen ze springend en juichend door de villa. Het is echt heerlijk om opgemaakte bedden te zien, een bubbelbad in de badkamer en een vaatwasser in de keuken. Hier kunnen we ons prima vermaken tot dat we in ons huurhuis kunnen. Maar voordat we zijn gaan zwemmen in het zwembad hebben we direct de barbecue maar aangezet en even later heerlijk genoten van broodjes kipburger.

Deze vakantieweek is echt heerlijk. Voor het eerst sinds de zomer van 2015 kunnen we lekker relaxen en gewoon even zitten. Zonder te denken aan alles wat er nog geregeld moet worden voor de emigratie. Er hangt nu niets boven onze hoofden. Gewoon wat hangen en zwemmen in het zwembad is al genieten. Het is ook tussen de 27 en 33 graden. Voor Nieuw Zeelandse begrippen is dat warmer dan normaal. We vallen met het weer dus met de neus in de boter!

De afgelopen week hebben we ook een dorpje met wat winkels opgezocht. De kinderen hadden in Nederland veel zakgeld gespaard. Deze euro’s hebben we omgerekend naar Nieuw Zeelandse Dollars. En ze kunnen niet wachten om wat van hun zakgeld te kopen. In de winkel vonden ze al snel een mooie duikbril voor in het zwembad. Nathan zag een cool zakmes in een leuke woonwinkel liggen. Hij vraagt al langere tijd om een zakmes en was dol enthousiast deze nu te vinden! Thomas heeft de terugreis in de auto zitten huilen. Want hij wilde ook een zakmes kopen. Maar ja… Dat mocht niet van ons. Want er zit een verschil tussen 7 jaar en 9 jaar oud… helaas… Thomas moest tot de conclusie  komen dat hij nog anderhalf jaar moet wachten tot dat hij er één kan vragen voor zijn verjaardag. Ook wij zijn (na 11 jaar huwelijk) eindelijk geslaagd voor een klok. Het is echt ongelooflijk dat we eindelijk een klok hebben gevonden die we beiden mooi vinden. Ik had de hoop al bijna opgegeven. Zal Nieuw Zeeland nu sneller ons thuis worden?

Donderdag zijn we rond 11.00 uur vertrokken naar Cathedral Cove. Dit ligt ongeveer 50 minuten rijden vanaf het vakantiepark. Cathedral Cove is bekend om zijn natuurlijk gevormde tunnel door een rotswand die twee stranden met elkaar verbindt. De wandeling er naar toe is echt prachtig. Je loopt door de jungle en langs de rand met prachtige vergezichten van de kustlijn. We hadden een goede dag gekozen want het was bewolkt en af en toe liet de zon zich zien. Dit maakte de wandeling aangenaam om te lopen. Want tijdens de wandeling ging je berg op en berg af. Je kunt het eerste strand alleen maar bereiken door een wandeling van 30 minuten door de jungle.

Tijdens deze wandeling kom je ook langs Stingray Bay. Stingray Bay is een baai wat bekend is om de grote platvissen die zich onder het zand verschuilen. Als je hier gaat zwemmen dan kan het zijn dat je gestoken wordt door zo’n Stingray! De naam van de baai zegt dus al genoeg. Toen wij tijdens onze wandeling gingen kijken bij deze baai was het vloed. De golven waren zo hoog dat we niet eens het strand hebben gezien :)

Cathedral Cove was inderdaad echt bijzonder mooi. We hebben heerlijk gezwommen, en aan de achterkant van het strand konden we afspoelen bij een kleine natuurlijk waterval, erg mooi!

Goed nieuws!

Donderdag kregen we ook een e-mail van het verhuisbedrijf dat de container aanstaande zondag aankomt in Nieuw Zeeland. We kunnen ons geluk niet op. We hadden gedacht de eerste 3 weken te kamperen in ons nieuwe huurhuis. Utah had al aangeboden om al haar campingspullen te willen uitlenen. Met dit aanbod waren we al erg blij, dat scheelt gewoon een hoop geregel. Maar nu we weten dat volgende week ook onze eigen spullen aankomen en worden gebracht door het verhuisbedrijf zijn we echt opgelucht. Nu kunnen we ons huis lekker gaan inrichten en een ‘thuis’ er van maken. Het kamperen is nu wel even genoeg geweest. Dat hebben we in Nederland ook al gedaan.

Vrijdag 29 januari, gisteren, ben ik (Hester) 35 jaar geworden. In Nederland ben ik 34 jaar lang in de winter jarig geweest. Nu voor het eerst vier ik mijn verjaardag in de zomervakantie met zomers weer en een korte broek en hemdje! Grappig maar ook wel vreemd. We zijn lekker uit eten geweest met z’n vijven. En met een paar Skype-gesprekken met familie en vrienden uit Nederland voelt het toch dat ik een beetje jarig ben. Nu nog een heerlijk weekend genieten hier in de Corromadel en vanaf volgende week gaan de kids waarschijnlijk naar school. Want de zomervakantie hier in Nieuw Zeeland loopt ten einde.

Goed weekend!

6 Responses to We hebben een huis!

• Lieve familie,

Het is nu 8 uur zondagmorgen, heb zojuist genoten van bovenstaande blog. Ga nu eerst zoals gewoonlijk, jullie Alkmaarse Oma, mijn zusje Coby, bellen om dit blog verhaal voor te lezen . Zo blijft ze ook op de hoogte van het wel en wee van de Wigmannen. Dank voor het mooie verhaal , wat fijn dat alles zo voorspoedig gaat. Veel sterkte voor de komende tijd. Jur en Gerrie

• Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Hester! Lijkt me inderdaad een vreemde gewaarwording, dat je je verjaardag nu opeens in de zomer viert
    De foto’s zien er prachtig uit, ik zou haast ook overwegen die kant op te komen, en het klimaat ligt me ook beter..
    Leuk dat jullie ons zo op de hoogte houden. Tot horens! Jelle, Nicoline, Hidde en Jouke

• Mooie verhalen, Hester!!
    Fantastisch dat het zo voorspoedig gaat allemaal!
    Nog maar even en jullie hebben je eigen stek.
    Super!!

Hartelijke groeten,
    Marga, Sytze en de kinderen

• mooie verhalen en leuke foto’s
    gefeliciteerd met jullie nieuwe huis

• Het mocht zo zijn! Leuk om te lezen dat jullie een huis hebben. Prachtige omgeving, lijkt mij heerlijk!! Ben benieuwd naar de school straks!
    Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en jullie nieuwe huis met 5 kamers.. Wat een ruimte!!!
    Groetjes Ouarda

• Информация предназначена для ознакомления и не является публичной офертой.

Feel free to visit my web-site; http://www.iqfinance.ru/